سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی توانمند نظامند/عزم دولت برای واگذاری امور به مردم جدی است

 

عباس قپای پور معاون سیاسی –اجتماعی کاشان گفت:نیازها آن قدر زیاد و متنوع است که به حق و به جا در سطح کشور ، استان و شهرستان ها بدون مشارکت و همکاری مردم امکان پذیر نیست از اینرو فلسفه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد آن است که کا‌رها به وسیله مردم انجام شده و نیازهای مرتفع شد.

 

 

وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد بازو پرتوان دولت و نظام اند یادآور شد: اگرچه ممکن است کارهای عمومی ، گروهی و اجتماعی به خصوص در حوزه سازمان های مردم نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد با این وجود در جمع بندی نهایی حضور مردم برای رفع نیازهای خودشان ، شهر و منطقه ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

قپانی پور افزود: بیش از 180 سازمان مردم نهاد در منطقه فرهنگی کاشان خور و بیابانک ، نطنز ، نائین ، آران و بیدگل ، اردستان و کاشان در حوزه های فرهنگی ، علمی و اجتماعی فعالیت می کنند که از این تعداد 75 سازمان مردم نهاد در شهرستان کاشان فعال اند.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان افزود: عزم دولت برای واگذاری امور به مردم جدی است و نقطه شروع آن سازمان‌های مردم نهاد است و دولت ظرفیت های قانونی و فرصت های خوبی برای سازمان‌های مردم نهاد در نظر گرفته و انتظار می رود از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

 

قپانی پور گفت:تجربه نشان داده است که تشکل‌هایی که تخصص محور بوده و با هدف های روشن و مشخص وارد این عرصه می شوند به موفقیت و دستاوردهای قابل توجه دست پیدا کرده اند و تشکل‌هایی که به صورت سطحی و بدون مطالعه و تخصص لازم وارد این عرصه می شوند با مشکل مواجه می‌شوند.

 

 

وی تأکید کرد: فرمانداری کاشان در نظر دارد با بررسی و ارزیابی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد وظیفه نظارتی خود را با دقت بیشتر پیگیری کرده و تشکل‌هایی که فعالیت بیشتر دارند تقویت کند و تشکل‌هایی که فعالیت ندارند اصلاح یا حذف نموده و  تشکل‌های جدید و توانمند را جایگزین نماید.

 

سازمان‌های مردم نهاد برای فعالیت نیاز به منابع مالی دارند در صورتی که این تشکل‌های غیرانتفاعی می باشند از اینرو شایسته است سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها از فعالیت این سازمان‌ها حمایت نموده و امکانات و تجهیزات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان تأکید کرد: معضلات حوزه مواد مخدر چالش جدی در حوزه اجتماعی است و نیازمند حضور موثر سازمان‌های مردم در این زمینه می باشد. قطعاً سازمان‌های مردم نهاد که در این حوزه فعالیت دارند می توانند با اقدامات تخصصی ،  آموزش ، فرهنگی اجتماعی و اطلاع رسانی نسبت به این آسیب اجتماعی فعالیت‌های مطلوبی و موثری ارائه دهند.

 

قپانی پور فعالیت های سازمان مردم نهاد در حوزه خیرین را قابل توجه دانست و گفت: خیرین در قالب سازمان‌های مردم نهاد موفق شده اند خدمات شایسته ای را در حوزه‌های مختلف برای مردم ارائه دهند ، خیرین مدرسه ساز ، دانشگاه ساز ، خیرین سلامت ، خیرین  راه ساز و سازمان‌های نیکوکاری و حمایت از نیازمندان نمونه‌های برجسته ای در این زمینه می باشد.

 

وی یادآور شد: دولت تلاش می کند تا با ایجاد اشتغال ، کارآفرینی و آموزش مهارت لازم برای نیازمندان درآمد پایدار ایجاد کند از اینرو حمایت‌ها دولتی در این راستا متمرکز شده است.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد که همایش‌هایی که با حضور سازمان های مردم نهاد شهرهای شمال استان اصفهان برگزار می‌شودباعث ارتقا سطح علمی این تشکل ها شده و ارتباط سازمان‌های منطقه‌ای را بیش از پیش تقویت نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.