سمن‌های کاشان ساماندهی و هوشمند می‌شوند

محمدمهدی صفاری نژاد، مدیر شرکت تعاوني بانوان گل ياس كبود: ما باید برای رفع نیازهای مردم به آن‌ها مراجعه کنیم تا عزت‌نفسشان حفظ شود. با راه‌اندازی شبکه مؤسسات خیریه کاشان و جمع‌آوری اطلاعات از نیازمندان سطح شهرستان و ساماندهی فعالیت‌های مؤسسات خیریه می‌توانیم شعار «کاشان شهر بی‌گدا» را تحقق بخشیم.

 

مشکات آنلاین – حوریه شیوا: شامگاه سه‌شنبه 22 مردادماه، هتل امیرکبیر، میزبان تعدادی از سمن‌های کاشان ازجمله: مجموعه نابینایان، انجمن اوتیسم، موسسه کاشانه مهر، جمعیت کویر سبز و چندین موسسه خیریه عام‌المنفعه دیگر بود.

محمدمهدی صفاری نژاد، در این مراسم گفت:

در حال حاضر 108 سمن در کاشان فعالیت می‌کنند که 36 تا از آن‌ها، فعالیت خیریه دارند. به دلیل پراکندگی فعالیت‌ها و هم‌پوشانی مؤسسات مختلف باهم، مجمع هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد کاشان تصمیم گرفت تا کلیه این سمن‌ها را در یک بانک اطلاعاتی ثبت کند.

«آگاپه»، نرم‌افزاری است که توسط تیمی از اساتید دانشگاه تهران، به همین منظور طراحی شده و هم‌اکنون در 4 شهر ایران (تهران، قم، البرز و کاشان) در حال اجراست.

موسسه نیکوکاری مهر هوشمند، تحت نظارت وزارت کشور و به‌عنوان سازمانی مردم‌نهاد و عام‌المنفعه تصمیم گرفت تا یک بانک اطلاعاتی هوشمند تحت عنوان «آگاپه» تشکیل داده و کلیه اطلاعات سمن‌ها را ثبت کند.

آگاپه، سامانه مهر هوشمند، پل ارتباطی میان خیریه‌ها و مددجویان است. همچنین مهرورزانی که می‌خواهند مددجوی نیازمندی را به بهترین خیریه متناسب با نیاز مددجو معرفی کنند، می‌توانند از این راهکار سریع، ساده و هوشمند استفاده کنند. با ثبت مشخصات مددجو در این سامانه، امکان تعیین بهترین خیریه در موقعیت جغرافیایی مناسب و معرفی مددجو به آن خیریه وجود دارد.

صفاری نژاد ضمن تأکید بر اینکه کسی نباید به خیریه‌ها مراجعه کند، افزود: ما باید برای رفع نیازهای مردم به آن‌ها مراجعه کنیم تا عزت‌نفسشان حفظ شود. با راه‌اندازی شبکه مؤسسات خیریه کاشان و جمع‌آوری اطلاعات از نیازمندان سطح شهرستان و ساماندهی فعالیت‌های مؤسسات خیریه می‌توانیم شعار «کاشان شهر بی‌گدا» را تحقق بخشیم.

در ادامه، مهندس مجتبی صفاری نژاد در معرفی این نرم‌افزار گفت:

با ثبت مؤسسات خیریه و لیست خدماتشان در این سامانه، پراکندگی خدمات مشخص می‌شود. همچنین با ثبت اطلاعات مددجویان، مشخص می‌شود که مددجو از چند موسسه خدمت دریافت می‌کند و اگر یک خدمت را از چند مرکز دریافت می‌کند، در این سامانه مشخص‌شده و مدیریت می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ثبت‌نام مؤسسات و مددجویان در این سامانه، هزینه‌ها را کمتر می‌کند گفت: با استفاده از این بانک جامع، می‌توان از نیازها کم کرده و به خدمات اضافه کنیم.

صفاری نژاد در پایان گفت: سمن‌های کاشان می‌توانند به آدرس اینترنتی https://agapengo.com مراجعه کرده و موسسه خود را ثبت نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکل، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.