شرایط را برای مردم تشریح کنیم تا برای حل معضل مشارکت کنند

نشست اضطراری مدیریت بحران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان، مدیرکل بحران استان، معاون فرماندار شهرستان آران و بیدگل و مدیرعامل آبفای منطقه به‌منظور برنامه‌ریزی درخصوص تأمین آب شرب دو شهرستان امروز دوشنبه ۲۰ فروردین در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار شد.

به گزارش کاشان آنلاین، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان در این جلسه گفت: وضعیت نزولات جوی نگران‌کننده است. از طرفی شرایط آب در منابع زیرزمینی مطلوب نیست. شهرستان در حوزه تأمین آب شرب با دو چالش جدی کمی و کیفی آب مواجه است. EC آب در منابع به‌شدت بالا رفته و به تنهایی و بدون اختلاط با آب زاینده‌رود قابل شرب نیست.

محمدرضا اسدی افزود: حفر و تجهیز چاه‌های شرب و استقرار و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در منطقه و شهرستان به عنوان یکی از راه‌های مقابله با چالش‌های آب شرب مدنظر قرار گرفته است که مستلزم دریافت مجوزهای لازم و تامین اعتبار است.

وی برآورد اعتبار لازم برای مقابله با تنش‌های آبی را بالغ بر 56 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اعتبار لازم برای حفر و تجهیز 10 حلقه چاه و استقرار آب شیرین در چندین نقطه مشخص بیش از 56 میلیارد تومان است.

اسدی یادآور شد: درحال حاضر آب شرب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از طریق 110 حلقه چاه، آب‌های سطحی و دیگر منابع تامین می‌گردد.

فرماندار کاشان در این نشست با اشاره به این‌که تا کنون برای مصرف بهینه آب اقدامات خوبی انجام گرفته است یادآور شد: فرهنگ‌سازی در کلیه سطوح انجام شده که نتایج خوبی در بر داشته است.

حمیدرضا مومنیان افزود: کلیه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان آمادگی دارند تا ظرفیت‌های خود را برای کمک به تأمین آب شرب شهرستان و عبور از شرایط بحرانی به‌کار گیرند.

مدیرکل بحران استان نیز دراین نشست گفت: شایسته است شرایط را به خوبی و درستی برای مردم تشریح کنیم. وقتی مردم بدانند با چه مشکلاتی مواجه هستند؛ در مواقع بحرانی سعه صدر به خرج داده و صبر می کنند و همچنین برای حل و رفع معضل مشارکت می نمایند.

منصور شیشه فروش تاکیدکرد: برخورد با مشترکین پرمصرف و تشویق مشترکین کم‌مصرف در شرایطی که با بحران آب مواجه هستیم با اهمیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.