طوفان شب گذشته در آران و بیدگل ۱۰۰ درخت را شکشت

طوفان شن و ماسه در شهرستان خشک و کویری آران و بیدگل موجب شکسته‌شدن صد اصله درخت شد.

به گزارش نسل فردا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، روح الله دهقانی کارشناس اداره هواشناسی آران و بیدگل با بیان این‌که طوفان شب گذشته با سرعت ۴۰ کیلومتر از ساعت ۱۹ آغاز و تا ساعات پایانی شب ادامه داشت گفت: این طوفان موجب کاهش افق دید در بر خی از مناطق کویری تا کمتر از ۵ متر شد.

رییس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل هم با اشاره به این‌که در ایام مختلف سال بویژه فصل بهار نوار «ریگ بلند» کویر فعال شده و موجب هجوم ریزگردها به داخل شهر و روستاها می‌شود گفت: طوفان شب گذشته موجب قطع حداقل صد اصله درخت زیتون تلخ و درختان خیابانی شد.

رضا شفیعی با اشاره به خسارت ۲۰۰میلیونی این طوفان در شهر آران و بیدگل افزود: نوار ۹۰ کیلومتری ریگ‌بلند و کانون‌های بحرانی در شمال «سفید شهر» علت اصلی وقوع این طوفان‌ها است.

وی گفت: با وجود جنگل‌کاری ۱۲۰ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی این شهرستان همچنان طوفان‌های سهمگین در مناطق مختلف شهرستان رخ می‌دهد.

شفیعی به اشاره به قطع درختان تاغ در محدوده شهر افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 5 تن چوب تاغ از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

رییس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل گفت: امسال ۲۰۰ هکتار از کانون‌های بحرانی این شهرستان برای مقابله با هجوم شن نهال‌کاری می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.