فرودگاه کاشان، اصرار بر خرجی که دخلی جز زیان ندارد

در حالی که کم‌تر از یک‌هفته پیش استاندار اصفهان از خرید ایرلاین «قشم ایر» برای استانداری اصفهان خبر می‌داد، امروز مدیرکل فرودگاه‌های استان از کاهش پروازهای خارجی اصفهان و تعطیلی خط پرواز وین-اصفهان خبر داد.

فرودگاه اصفهان که یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است و جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد که هم برخوردارتر از کاشان هستند، هم به دلیل مرکز استان و از طرفی مرکز کشور بودن، دست‌کم ظرفیت ۱۰ برابری ارائه خدمات نسبت به فرودگاه کاشان را داراست، خبر از کاهش پرواز و تعطیلی خط می‌دهد، در عین حال کاشان اصرار دارد فرودگاه داشته باشد و هزینه کند و درآمدی هم نداشته باشد.

اگرچه رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در دو نشست اخیر شورا گفته‌اند که مخالف تعطیلی فرودگاه هستند، اما هیچ راه‌کاری هم برای ادامه کار بدون زیان این فرودگاه که به اشتباه و در سکوت شورای اسلامی سابق شهر، تحت مدیریت شهرداری کاشان درآمد ارائه نکرده‌اند.

طرح‌های شهرداری کاشان هم برای درآمدزابودن این فرودگاه و واگذاری به بخش خصوصی به نظر می‌رسد در کوتاه و میان مدت پاسخ‌گو نباشد.

با این وصف پرسش اساسی این است که چه اصراری در بین مجموعه شورا و شهرداری کاشان برای ادامه کار مرکزی که خرجش بود ۲۰ و دخلش به سختی شاید به ۱۰ برسد وجود دارد؟

از طرفی به تازگی پرده برافتاده که در طول ۴ سال گذشته بیش از ۱ هزار نیروی مازاد بر نیاز به بدنه شهرداری کاشان تزریق شده و از طرفی بخشی از خدمات شهرداری کاشان با وجود بادکردگی نیروی انسانی، به بخش خصوصی واگذار شده است.

آیا نمی‌شد همین خدماتی که برون‌سپاری و به بخش خصوصی واگذار شده، به نیروهای مازادی سپرد که بدون ضابطه به بدنه اجرایی شهر تزریق شده‌اند.

اگر قانون برای تعدیل و تسویه این نیروها دست شهرداری را بسته، بعید است قانون اجازه بکارگیری نیرویی که کاری بلد نیست و عملا سنگی از پیش پای شهر برنمی‌دارد در دیگر بخش‌های نداده باشد.

چه اشکال دارد نیرویی که هنری ندارد، جارو دست بگیرد و شهر را تمیز کند، یا ساعت ۹ شب زباله‌های شهری را از سطح شهر جمع‌آوری کند؟

تعداد قابل‌توجهی از نیروهای باسابقه، خدوم و ارزشمند شهرداری کاشان که طی سال‌های گذشته در یک فرایند قانونی به استخدام این مجموعه شهری در‌آمده‌اند، اکنون ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند و یکی از دلایل این تاخیر، علاوه بر سایر مشکلات شهرداری، تزریق بی‌قاعده این نیروهاست.

این نیروها اگر همین‌گونه عاطل و باطل بمانند و خرج روی دست شهر بگذارند، به‌زودی به قفل‌شدن همه امور شهری خواهند انجامید.
بعید می‌دانم در حکم استخدامی کارمندی صددرصد قید شده باشد که مدیر فرودگاهی باشد که فقط برای شهر زیان دارد.

می‌شود فرودگاه را تعطیل و نیروهای آن‌را در سایر بخش‌های خدماتی بکار گرفت.
لغو دستور هم هیات رسیدگی به تخلفات و مجازات‌های خودش را دارد.
آقای شهردار قانون دست شما را برای کار کشیدن از نیروهایی که بیهوده می‌گردند و حقوق می‌گیرند باز گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.