محور آران و بیدگل به گرمسار از اولویت‌های وزارت راه است

رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل گفت: تکمیل طرح ملی کنارگذر آران و بیدگل به گرمسار جزو اولویت طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، مجتبی آراسته پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۷ در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از این طرح افزود: تکمیل این طرح که مسیر آران و بیدگل بهتهران، گرمسار و ورامین را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از جنبه پدافند غیرعامل نیز اهمیت دارد، نیازمند نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی یادآور شد: ۲۴ کیلومتر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری این جاده تا کنون زیرسازی شده و در کمیسیون تلفیق هم امسال بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده‌است.

نشست بررسی مشکلات راه‌های آران و بیدگل و طرح ملی جاده کنارگذر آران و بیدگل به گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی، نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس و میزبانی فرمانداری این شهرستان تشکیل و در ادامه از این طرح بازدید شد.

طرح جاده ۱۰۰ کیلومتری آران و بیدگل به گرمسار سال ۹۳ آغاز شد و تا کنون ۲۴ کیلومتر این جاده بسترسازی و اجرای خاکریزی و ابنیه فنی انجام شده که از میدان فولاد آران و بیدگل آغاز و به سه‌راهی چرمشهر متصل می‌شود.

تنها راه اتصال کنونی شهرستان‌های آران و بیدگل و گرمسار از مسیر اتوبان کاشان- قم- گرمسار به طول ۳۰۰ کیلومتر است.

فعالین محیط زیست کشور، خصوصا جمعیت کویر سبز با احداث این راه مخالف‌اند و معتقدند این راه به ارزش‌های ناب کویری منطقه، پوشش ویژه گیاهی و گونه‌های نادر جانوری آن لطمه می‌زند خساراتی که از این راه بر منطقه تحمیل می‌شود، به مراتب بیش‌تر از سودی است که به‌خاطر کوتاه‌شدن مسیر به‌دست خواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.