مرنجاب، فرصتی برای توسعه آران و بیدگل است

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: حضور گردش‌گران در آران و بیدگل به‌ویژه کویر مرنجاب، فرصتی است که در صورت مدیریت درست، می‌تواند به اشتغال جوانان و پیش‌رفت این شهرستان منجر شود.

به گزارش ایرنا، فریدون اللهیاری شام‌گاه سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ در نشست کارگروه توسعه مرنجاب در فرمانداری آران و بیدگل افزود: اقداماتی برای سامان‌دهی مرنجاب در جریان است که تا 2 ماه آینده نهایی خواهد شد.

اللهیاری یادآورشد: مرنجاب در گذشته بدون زیرساخت‌ و برنامه‌ریزی به‌عنوان منطقه نمونه گردش‌گری تعریف‌شده و با تبلیغات گسترده، میزبان حضور هزاران گردش‌گر بوده که به شرایط بحرانی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: سامان‌دهی مرنجاب تنها با ورود میراث فرهنگی امکان‌پذیر نیست؛ باید همه دستگاه‌ها پای کار آمده و زیرساخت‌ها را فراهم کنند تا میراث فرهنگی بتواند با نظارت بیشتر به جذب بیشتر گردش‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل نیز در این نشست گفت: گردش‌گر فرصتی است که می‌تواند درآمد و اشتغال پایدار را تامین کند و در این راستا باید زیرساخت‌های گردش‌گری از نقطه ورودی شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی آران و بیدگل در کویر تمهید شود.

اسماعیل بایبوردی اعلام کرد: مدیر اجرایی برای منطقه مرنجاب تا 2 هفته آینده معرفی خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، این منطقه گردش‌گری را سامان‌دهی کند.

بایبوردی تصریح کرد: فراهم‌کردن زیرساخت اینترنت، ایجاد کیوسک‌های تلفن و فانوس‌های جهت‌نما در منطقه کویری مرنجاب ضروری است که البته نصب آنتن‌های تلفن همراه از ماه گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آغاز شد و امید می‌رود بزودی بهره‌برداری شود.

وی همچنین تاکید کرد: راه‌اندازی مجموعه‌های تجاری با امکانات سالن‌های غذاخوری، فضاهای تفریحی، مغازه‌های فروش محصولات محلی، صنایع دستی و نمایش‌گاه فرش می‌تواند به رونق بیشتر اقتصاد جامعه محلی و افزایش زمان ماندگاری گردش‌گران در این شهرستان کمک کند.

محمد رمضانی شهردار آران و بیدگل نیز در این نشست گفت: شهرداری آران و بیدگل به‌دنبال دریافت مجوز شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه گردش‌گری است که تا یک ماه آینده دریافت می‌شود و به کمک رونق این حوزه در شهرستان می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.