ناظم‌رضوی:مصاحبه نمی‌کنم/ هاشمی‌طاهری: خودم را ارجح می‌دانم

مهدی ناظم رضوی مصاحبه نمی‌کنمدر حاشیه نشست انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کاشان، مشکات آنلاین با برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گفت‌وگوهایی داشت، «ناظم رضوی» که بیشترین پرسش پیرامون عملکرد او همیشه برای خبرنگاران و افکار عمومی وجود داشته و دارد، مثل همیشه در یک فرار به جلو در پاسخ به پرسش مشکات آنلاین گفت: «مصاحبه نمی‌کنم»

«مهدی ناظم رضوی» شهردار اسبق و پدر شهردار سابق کاشان، و رئیس یک دوره شورای شهر در دوره  قبل، اهل گفت‌وگو نیست، کما این‌که همه دوستان و همراهانش در ۳۰ سال گذشته که از آن به «دوران طلایی» نام می‌برند هم علاقه‌ای به گفت‌‌وگو نداشته و ندارند.

این‌که چرا یک مسئول که به سادگی و بدون کمترین نگرانی می‌گوید «مصاحبه نمی‌کنم» بالاترین رای را در شهر می‌آورد، پاسخ آن‌را باید در فقدان زیرساخت‌های بنیادین توسعه یافت که عده‌ای علاقه‌ ندارند در این منطقه پا بگیرد و ساخته شود. زیر ساختی که یکی از بنیادی‌ترین پایه‌هایش پاسخ‌گو بودن مسئول باشد.

هاشمی‌طاهری خود را ارجح می‌دانم«علی هاشمی طاهری» رئیس شورای اصول‌گرایان در شورای شهر اما به پرسش‌‌های مشکات‌آنلاین پاسخ داد و در پاسخ به این پرسش که شما با آقای «رسول‌زاده» گفت‌وگو داشته‌اید، موضوع این گفت‌وگو چه بوده؟ گفت: «چیز خاصی نبوده، نه، هیچ گفت‌وگویی نبوده.»

از هاشمی‌طاهری پرسیدیم: «اگر ایشان (رسول‌زاه) به لیست شما بپیوندد، آیا حاضرید در انتخابات هیئت‌رئیسه بعدی ایشان را به عنوان رئیس شورا معرفی‌ کنید و به ایشان رای بدهید:
+«بله، اگر بیایند با ما، رئیس‌اش می‌کنیم.»

به نظر شما بهترین فرد برای ریاست شورا چه کسی است و چرا؟
+پاسخ نمی‌دهم این را.

چرا با وجود این‌که می‌دانید رای نمی‌آورید کاندیدا شدید؟
+وظیفه خودم می‌دانستم. خودم را ارجح‌تر از آن‌ها می‌دانم

آن رای سفیدی که از طرف لیست شما به صندوق انداخته‌شده نشانه چیست؟
+نمی‌دانم حتما از ما بوده یا نه

یعنی شک دارید؟
+بله شک دارم
***
حسینعلی وکیل نائب‌رئیس شورای شهر کاشان«حسینعلی وکیل» قائم مقام شورای اسلامی کاشان که برای سال دوم این دوره شورا در سمت خود ابقا شد، در پاسخ به این پرسش که شنیده شده سال گذشته توافق شده که امسال شما از لیست همدلی نامزد ریاست شورا شوید چطور این‌گونه نشد؟ گفت: چنین قراری نبوده. قرار بود رئیس و اعضای هیئت رئیسه با نظر اکثریت اعضای لیست انتخاب شوند که شد.

نائب رئیس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که آیا ایشان تصمیمی برای کاندیداشدن داشته یا نه اعلام کرد: این تصمیم فردی نیست. کار جمعی است و خوشبختانه همه تصمیمات جمعی بوده چه در مورد انتخاب سرپرست شهرداری چه در مورد انتخاب شهردار و چه سایر تصمیم‌ها. بنا بوده که نظر اکثریت دوستان هرچه بود همان اتفاق بیفتد.

***
علی رسول‌زاده رئیس شواری شهر کاشاننظر «علی‌رسول‌زاده» رئیس سال پیش که در سمت ریاست ابقا شده و سابقه یک‌سال ریاست شورا در دروه قبل را هم در کارنامه دارد،در مورد این‌که؛ آقای «هاشمی طاهری» مطرح کرد که اگر آقای «رسول‌زاده» به جمع ما بپیوندند ایشان را به‌عنوان رییس انتخاب و معرفی می‌کنیم را پرسیدیم، در پاسخ تاکید کرد: اگر کسی حرف منطق و حسابی و احترام به آرا دارد، به‌هرحال من کاندیدا بودم، اگر من‌را قبول داشتند، به من رای می‌دادند. چه فرقی می‌کند؛ ما با هر موضعی آمدیم پشت این میز به مردم خدمت کنیم. این طرف و آن طرف ندارد.

وی تصریح کرد: ۹ عضو شورا باید به مردم خدمت کنند. حالا اگر عده‌ای تشخیص می‌دهند که بنده باید در یک جریان سیاسی باشم، نه، بنده به همه جریان‌های سیاسی احترام می‌گذارم ولی دیدگاه و نظرم و حضورم برای خدمت به مردم است.

رئیس شورای شهر کاشان خاطرنشان کرد: ما همه در یک نظام همه تحت نظر ولایت فقیه به مردم خدمت می‌کنیم.

رسول‌زاده با تایید ضمنی قرار لیست همدلی که قرار بوده ریاست دوره‌ای باشد، اعلام کرد: ما یک قرار و مداری بین خودمان داشتیم که ریاست دوره‌ای باشد. منتها آقایان به این نتیجه رسیدند که این مسئولیت را به دوش بنده بگذارند. برایم هم فرقی نمی‌کند پشت هر یک از این صندلی‌ها بنشینم صندلی خدمت است. آقایان محبت کردند، اعتماد کردند، جواب اعتمادشان هم خدمت به مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.