نشاط سیاسی و رونق اقتصادی در صدر برنامه‌های فرمانداری/ هنرمندان صدای مردم را منعکس می‌کنند/ آگاهی مردم لازمه تحقق حقوق شهروندی است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در گفت‌وگوی اختصاصی با مشکات آنلاین «نشاط سیاسی» و «رونق اقتصاد» را مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت جدید این فرمانداری دانست.

«علی اکبر مرتضایی» گفت امروز مهمترین مساله مردم، مساله اقتصاد است و مجموعه فرمانداری به عنوان نماینده دولت وظیفه دارد به این حوزه توجه بیشتری داشته باشد.

او گفت «به صورت ویژه» روی مباحثی مانند جذب سرمایه، حل کردن مشکلات کارگاه‌ها و صنایعی که الان در شهرستان فعال هستند کار می‌کند.

سرپرست فرمانداری کاشان با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر مباحث حقوق شهروندی گفت در دوران مسئولیتش تلاش می‌کند زمینه‌های لازم را برای اجرای منشور حقوق شهروندی فراهم کند.

او «آگاهی مردم با حقوق خود» را مهمترین لازمه تحقق حقوق شهروندی دانست و تاکید کرد فرمانداری با کمک سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی تلاش خواهد کرد مردم را با حقوقشان آشنا کند.

سرپرست فرمانداری کاشان معتقد است «وقتی که مردم با حقوقشان آشنا شوند طبیعتا آن را مطالبه می‌کنند و همین مطالبه عمومی، مهمترین گام برای اجرای منشور حقوق شهروندی است».

مرتضایی اجرای طرح دولت الکترونیک را یکی از برنامه‌های مهم دولت برای کاهش فساد دانست و گفت در این مدت تلاش می‌کند این طرح را در کاشان با سرعت بیشتری پیش ببرد.

او گفت تحقق دولت الکترونیک مهمترین گام برای شفاف سازی، کاهش فساد و تکریم ارباب رجوع است و اگر کرامت انسانی برایمان ملاک است، باید به دنبال اجرای این طرح باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، این شهرستان را شهرستان هنر و ادب نامید و گفت  «کاشان را به هنر و تمدنش می‌شناسند. امروز هم این شهرستان هنرمندان بنام و بزرگی دارد که نه تنها باعث افتخار ما بلکه باعث افتخار ایران هستند. وظیفه مسئولان شهرستان است که از جامعه هنری حمایت کنند.»

او تاکید کرد «ما معتقدیم هنرمندان زبان گوی مردم هستند و مسئولان باید صدای مردم را از طریق هنرمندان بشنویم.»

مرتضایی گفت تلاش می‌کند در چهارچوب قانون، شرایطی را فراهم کند تا هنرمندان کاشان «آزادانه و با دغدغه کمتر» هنرشان را به جامعه عرضه کنند.

سرپرست فرمانداری کاشان معتقد است «هنر مقوله‌ای است که اگر برای آن مانع ایجاد نشود، به آسانی شکوفا می شود و با شکوفا شدنش جامعه را نیز شکوفا می کند».

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.