نشست خبری شرکت اب و فاضلاب کاشان با اصحاب رسانه

مهساخواجه یار:محمدرضا اسدی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت اب و فاضلاب کاشان در این نشست که به مناسبت هفته صرفه جویی درمصرف آب در شرکت اب و فاضلاب کاشان برگزار شده بود نکاتی را درباره این مایه حیاتی یادآور شد.

وی در ابتدای سخنانش حرف جدی در مصرف آب را تنها متعلق به یک هفته و فصل خاص ندانست بلکه آن را یک نیاز همیشگی خواند چراکه باید بپذیریم کشور ما کشور خشک است و اقدامات صرفه جویی در مصرف آب باید سرلوحه کار قرار بگیرد.
او همچنین توجه به بخش آب شرب را از اهمیت بالایی دانست و بیان کرد که آب شرب آب گران تری است و هزینه بیشتری در پی دارد.

اسدی از پکیج کاهنده مصرف آب خبر داد که همگان میتوانند با برقراری تماس با سامانه 122 این پکیج را که مبلغ آن 60هزارتومن است و ماهیانه 5هزارتومن روی قبض آب پرداخت میشود را دریافت کنند.

محمدرضا اسدی از بهره برداری از چند پروژه منابع آب رسانی نیز خبر داد و برای حفظ این صرفه جویی را روش اصلی بیان کرد به طوری که با کاهش 10درصد مصرف در بخش کشاورزی 30سال آینده آبی کاشان تامین می شود وی راه حل برای عمل به صرفه جویی را افزایش قیمت آب به عنوان یک آیتم سرمایه گذاری برای کاهش مصرف دانست.

مدیر عامل شرکت ابفا با اشاره به اینکه منطقه ایران سالیان متمادی درگیر کمبود آب بوده است و امروزه بیش از 300 دشت کشور تنش و بحران دارند و کاشان از اولین این دشت های بحرانی بوده است چیزی که تحت عنوان نزولات آسمانی اتفاق می افتد را با میزان مصرف منطقی ندانست.

وی همچنین سازگاری با شرایط جدید را به عنوان یک اصل بیان کرد اما این سازگاری را به معنای به زحمت انداختن مردم برای استفاده از آب ندانست بلکه از آن به عنوان درست مصرف کردن یاد کردو اقدامات لازم برای این موضوع را ساده، پیشه پا افتاده و البته تاثیر گذار بیان کرد به طور مثال کاهش 1دقیقه زمان استحمام هر فرد میتواند 13لیتر میزان آب را کم کند.

رئیس هیئت مدیره ابفا بارندگی های ماه های گذشته را زیان بار خواند و علت آن را بارندگی های رگباری دانست که موثر نبود و سفره های آب زیر زمینی را تصفیه نکرده است وی همچنین بیان داشت که مشکلات یک شبه پیش نیامده که با این چند ماه حل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.