هر کاشانی، یک حافظ میراث فرهنگی باشد/ دیگر نمی‌توان تاریخ‌سازی کرد

«علی اکبر مرتضایی» فرماندار ویژه کاشان در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان گفت هر کاشانی می تواند یک حافظ میراث فرهنگی باشد، اگر در هر مکان تاریخی نیرویی گذاشته تا از آن محافظت کند نتیجه ای نمی گیریم.

 

فرماندار برنامه ریزی برای فرهنگ سازی محافظت از میراث فرهنگی را ضروری دانست و گفت امروز نهادینه شدن فرهنگ حفظ میراث ملی از نیازهای پایه‌ای محسوب می شود، فرهنگ باید از کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود تا در باور آنها نقش بسته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود که این بحث نیز جای کار در آموزش و پرورش دارد.

علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان صنعت گردشگری کاشان را بی بدیل نامید و خواستار حفاظت از میراث تاریخی کاشان شد

مرتضایی با اشاره به افزایش رقیبان کاشان در صنعت فرش، گردشگری را  صنعت بی‌رقیب کاشان دانست و گفت تاریخ پر افتخار ما نمی‌تواند رقیبی جدی داشته باشد، چرا که دیگر تاریخ سازی نمی‌توان کرد، در واقع تاریخ، حافظه یک ملت است. اگر گذشته خود را فراموش کنیم دیگر به چه چیزی می‌توانیم افتخار نمائیم؟

 

بحث گردشگری را یکی از اولویت‌های اول کاری خود نامید و  گفت: با توسعه صنعت گردشگری در شهرستان کاشان می توان به بسیاری از اهداف به خصوص مباحث رشد اقتصاد و اشتغال زایی رسید. امروز بسیاری از کشور ها با توسعه گردشگری، اقتصاد خود را مدیریت می‌کنند.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان، تصریح کرد: در مسائل و برخی از مشکلات حوزه گردشگری همیشه به معلول می‌پردازیم، در حالی که باید علت را ریشه یابی کنیم و برای آن راه حل پیدا کنیم.

فرماندار کاشان، خاطر نشان کرد: باید روحیه و افتخار را به مردم کاشان بازگردانیم و این فقط از راه آموزش امکان پذیر است، شکل گیری، پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند آموزش است و ما اگر آموزش صحیح بدهیم دیگر نیاز به نیروی انسانی بیشتر در برخی کارها نداریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.