هفته صرفه‌جویی با شعار آب، لبخند زندگی آغاز شد

مدیر دفتر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کاشان با بیان شعار «آب، لبخند زندگی» به عنوان شعار اصلی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برنامه‌های این شرکت در هفته مدیریت مصرف را تشریح کرد.

عباسعلی کحال گفت:حدود سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و… بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، اخیرا با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

کحال تصریح کرد: این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها نهادینه شده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی متنوعی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود تا با یادآوری ارزش اقتصادی و استراتژیک آب و تبیین آن به عنوان یک کالای اقتصادی کمیاب، شیوه‌های صحیح مصرف آن بین آحاد جامعه نهادینه شود.

وی افزود: این وظیفه ماست که با تغییر رفتار مسرفانه آب و برنامه‌ریزی توسعه پایدار در تلفیق و یکپارچه‌ دیدن آب، انرژی و محیط زیست، لبخند استفاده از این نعمت گرانبها را برای آیندگان به ارث بگذاریم.
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها وافزایش دما در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال های اخیر گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته امسال نیز تابستان سختی را در پیش داریم.

کحال گفت: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محورهایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند.

 

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.