وضعیت اداره آموزش و پرورش کاشان رضایت‌بخش نیست

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کاشان گفت: اوضاع اداره آموزش و پرورش کاشان رضایت‌بخش نیست و بر خلاف مفاد سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، مجید شمس اظهار کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش کاشان با داشتن حدود 60 هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی، پنج هزار شاغل آموزشی و اداری، 4500 بازنشسته و پیشکسوت فرهنگی و 300 واحد آموزشی و نیز دانشگاه فرهنگیان حدود هشت ماه با سرپرست اداره می‌شود و در نوعی سرگشتگی و حیرانی قرار گرفته‌است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کاشان افزود: سال تحصیلی 96 – 97 تمام شد و خدا می‌داند چه ضررها و زیان‌هایی بر این نهاد بنیادین آموزشی و پرورشی وارد شد، اما بیاییم بر اساس تکلیف قانونی و شرعی از ادامه این روندِ خسارت بار جلوگیری کنیم.

شمس گفت: چرا باید در کاشان بر اساس آمار موجود برای سال آینده حداقل ۹۳۰ نفر کادر آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی کسری داشته باشیم و هیچ فکر و اندیشه‌ای برای رفع و جبران آن نشده است؟

وی با اشاره به پرداخت‌نشدن حقوق کارکنان مدارس حمایتی، افزود: چرا در کاشان از آبان‌ماه ۹۵ تاکنون، ۲۱ ماه حقوق۲۵۰ نفر از کادر آموزشی مدارس حمایتی در ۳۰ واحد آموزشی کاشان با حداقل دریافتی 10 میلیون ریال پرداخت نشده است؟

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر کاشان تاکید کرد: چرا برای رفع و حل معضلات و مشکلات دوره مهم ابتدایی، از سطوح بالا اندیشیده نشده و تاکنون برای راه اندازی حداقل چهار واحد آموزشی فنی حرفه ای و کار دانش برای شهرستان کاشان، تمهیداتی دیده نشده است؟ چرا باید نهاد بنیادین و زیر ساختی آموزش و پرورش در کاشان، درگیر مجادلات سیاسی شده و قربانی جنگ و دعواهای گروهی و حزبی شود؟

وی افزود: آیا با این روش می خواهیم به تکریم حقوق معلم بپردازیم و نسلی پویا و مانا برای آینده کشور تربیت کنیم و خانواده بزرگ آموزش و پرورش را در کاشان پاس داریم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.