«پرویز» در خانه «کاج» نقد شد

محدثه میرکمالی: «مجید برزگر» کارگردان سینما، سه شنبه (96/6/28) برای نقد تازه‌ترین اثر خود به نام «پرویز» در خانه‌ی تاریخی کاج حضور یافت.

 

این فیلم روایتگر یک مرد 50 ساله است که همراه پدر خود در یک شهرک زندگی می‌کند و زندگی آرام او با آمدن نامادری به هم ریخته و او را مجبور به ترک خانه و زندگی جداگانه از پدر می‌کند.

 

«لوون هفتوان» بازیگر ایرانی_ارمنی نقش اصلی این فیلم را عهده دارد.

از دیگر بازیگران این اثر، می‌توان «مهدی شیر دل»، «محمود بهروزیان»، «حمیرا نونهالی» و «بهروز فرهادی» را نام برد.

 

در ابتدای جلسه این فیلم یک ساعت و چهل و هشت دقیقه ای به نمایش گذاشته شد و پس از آن، حاضران به نقد فیلم پرداخته  و سوال‌های خود را از کارگردان پرسیدند.

 

یکی از این سوال‌ها، فاصله‌ی سنی کم پرویز و پدرش بود که برزگر این سوال را بجا و یک اشتباه در کار خود دانست و گفت « در کارهای بعدی تکرارش نمی‌کنم.»

 

«چرا در ایران هیچ کارگردانی ما را شگفت زده نمی‌کند؟» سوال دیگر حاضران بود.

برزگر در جواب گفت: من مخالفم. ما فیلم های خوب هم داشته ایم.

 


وی فیلمِ ایرانیِ «حاج آقا» را مثال زد و گفت پس از آن فیلم همه‌ی کارگردانان بدون استثناء، حتی اگر خودشان هم ندانند تحت تاثیر این اثرند.

او در ادامه کمی با سوال کنندگان موافق شده و فیلم یوسف پیامبر را کاری شبیه به هالیوود خواند و از دکور و تشکیلات آن انتقاد کرد.

 

برزگر در فیلمبرداری سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ایرانی را آشفته دانست و گفت هیچ وقت دچار این آشفتگی نمی‌شوم.

وی کار خود را  در فیلمبرداری از این اثر را «بجا» نامید و گفت حرکات پرویز به گونه ای بود که باید فیلمبرداری،با سبک دوربین روی دست انجام می‌شد.

 

فیلم سینمایی پرویز، دارای جایزه‌های جشنواره‌ی سن سباستین،ب هترین کارگردانی آسیاتیکا و قرقاول طلایی بهترین فیلم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.