کارخانه داروسازی یاس کبود در کاشان افتتاح می‌شود

محمدمهدی صفاری نژاد، مدیرعامل شرکت تعاونی یاس کبود کاشان گفت: کارخانه داروسازی یاس کبود، با هدف اشتغال‌زایی برای زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست، در کاشان افتتاح می‌شود.

 

مشکات آنلاین – حوریه شیوا: شامگاه سه‌شنبه، هم‌زمان با روز داروسازی، موسسه خیریه یاس کبود طی مراسمی با دعوت از داروسازان کاشانی، از افتتاح کارخانه داروسازی یاس کبود خبر داد.

در این گردهمایی که روسای سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جمعی از داروسازان نیز حضور داشتند، دکتر میثم صفاری نژاد، ایده پرداز این پروژه، ضمن اشاره به اینکه شرکت تعاونی یاس کبود، از سال ۷۹ تا ۹۴ تنها در حوزه سبزیجات و مواد غذایی فعالیت داشته، گفت: ما در نمایشگاهی از طرف معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری شرکت کرده بودیم، آنجا پیشنهاد دادند که برای توسعه کارمان و موسسه خیریه، می‌توانیم از صندوق کارآفرینی امید وام بگیریم.

با توجه به رقابت زیادی که در حوزه مواد غذایی و سبزیجات خشک وجود داشت و از طرفی تجربه شخصی‌ام در حوزه صنعت دارو، طرحی را در زمینه داروهای گیاهی با هدف تولید مطرح کردیم. طرح را تکمیل کرده و به بانک ارائه دادیم و پس از تصویب در سال ۹۵ توانستیم کارهای اجرایی آن را شروع کنیم.

با توجه به اهمیت داروهای گیاهی در بازار، فکر کردیم که می‌توانیم با توجه به پتانسیل‌های کاشان در حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، بتوانیم در این منطقه موفق باشیم.

وی گفت: در حال حاضر، حدود ۱۲ محصول در خط تولید داریم. این محصولات شامل: شربت آویشن و عسل برای سرماخوردگی و سرفه، دارو برای درمان بی‌خوابی، داروهای گوارشی، داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان کبد چرب، صفرا، سنگ کلیه، شربت ضد روماتیسم، افزایش وزن و لاغری.

در حال حاضر تنها دو قلم از این محصولات در بازار هست، چون کارخانه هنوز راه‌اندازی نشده و ما این دو قلم را با استفاده از ظرفیت تولید کارخانه‌های دیگر در تهران تولید کرده‌ایم؛ اما بعد از کامل شدن این خط، می‌توانیم تا ششماه آینده، محصولاتمان را با برند نیچرلینک در بازار عرضه کنیم.

 

محمدمهدی صفاری نژاد، مدیرعامل شرکت تعاونی یاس کبود، ضمن تأکید بر اینکه این مجموعه، یک شرکت اجتماعی است گفت:

هدف، اشتغال‌زایی برای جامعه است. بیکاری برای جامعه مخرب بوده و اشتغال باعث عزت‌نفس می‌شود. به همین دلیل هدف اصلی ما ایجاد شغل برای بانوان است.

صفاری نژاد تأکید کرد: 50 نفر در قدم اول و 80 نفر در مراحل بعدی، در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

او گفت: برای تأسیس و راه اندازه کارخانه داروسازی، با مشکلات اداری بسیاری مواجه بودیم که الحمدالله همه با کمک یک سری از مسئولین و پایداری‌هایی که ما در شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌ها کردیم، حل‌وفصل شد.

صفاری نژاد با اشاره به اینکه باور این مسئله برای عده‌ای سخت است که این موسسه با کمک مردم، حمایت‌های آن‌ها و پول‌های خردشان سروسامان گرفته و باعث اشتغال‌زایی عده‌ای از افراد شده گفت: مردم می‌توانند با خرید سهام مشارکت کارخانه داروسازی یاس کبود، (هر سهم 80 هزار تومان) در این امر خداپسندانه شرکت کرده و قدمی در راستای رشد تولید و اشتغال‌زایی بردارند و آرامش را به جامعه تزریق کنند.

 

فاطمه آزاد، رئیس هیئت‌مدیره شرکت تعاونی یاس کبود درباره هدف این موسسه از راه‌اندازی این پروژه می‌گوید: این شرکت تعاونی، ویژه زنان خودسرپرست است، از این بابت در نظر داشتیم برای اشتغال‌زایی این عزیزان گامی برداریم تا خودشان بتوانند خودکفا باشند و توانایی‌هایشان را به کار بگیرند. به همین دلیل اقدام به تأسیس کارخانه گیاهان دارویی کردیم. در حال حاضر هم اولویت ما برای استخدام، خانم‌های خودسرپرست است.

 

گفتنی است در سال 1379 جمعی از بانوان، با نیت حمایت و کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر بخصوص زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های معتادین، موسسه خیریه بانوان گل یاس کبود را راه‌اندازی کردند. موسسه‌ای که یکی از اهداف آن، اشتغال‌زایی بوده و هم‌اکنون، در این راستا اقدام به تأسیس «کارخانه گیاهان دارویی» کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.