۳ هزار نفر داوطلب فعالیت در هلال احمر کاشان هستند

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: ۳ هزار نفر داوطلب فعالیت در این جمعیت هستند.

«سید منصور میرابوطالبی» درگفت وگو با تسنیم اظهارداشت: سیاست و وظیفه اصلی هلال احمر امداد و نجات و انجام امور عام المنفعه بوده است لذا پیرو همین وظایف مجموعه‌های جمعیت هلال‌احمر کل کشور شامل جوانان، داوطلبان، درمان توابخشی و بهداشت و امداد و نجات می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان افزود: جمعیت هلال احمر وظیفه اصلی آن امدادرسانی در حوادث, اعم از سیل، زلزله، طوفان به عنوان عضو کار گروه و در حوادثی مانند تصادفات جاده‌ای عضو پشتیبان و زیرمجموعه کارگروه سازمان‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در کل شهرستان دو پایگاه مستقر در عوارضی امام رضا(ع) به نام شهدای امدادگر و دیگری در مسجد شهدای روستای سن‌سن به نام شهید کرمیان طاهری, به صورت شبانه روزی و با تجهیزات امداد و پزشکی و با داشتن نیروهای تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

میرابوطالبی تصریح کرد: افرادی که عضو هلال احمر هستند تا سن 29 سال این گروه را تشکیل می‌دهند که مجموعه فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه، جمع‌آوری کمک‌ها و کمک‌رسانی و حمایت‌های روانی با گروه جوانان است.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان ابراز داشت: کانون‌های دانش‌آموزی طرح‌هایی؛ در سطح مدارس اجرا می‌کنند که یکی از این طرح‌ها طرح “دادرس” بوده که آموزش دانش‌آموز در روزهای سخت و طاقت‌فرسا است و تیم‌ها وگروه‌ها آموزش داده شده و گروه‌بندی می‌شوند.

میرابوطالبی گفت: افراد نیکوکار کمک‌های شایانی به افراد بی‌بضاعت، بیمار با هزینه‌های بالای درمان و غیره دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان افزود: 16 نفر به طور رسمی در هلال احمر و حدود سه هزار نفر به‌طور داوطلب کارهای خیرخواهانه را انجام می‌دهند.

میرابوطالبی اظهار داشت: دوره های آموزشی ما در سطح شهرستان 22 ساعت به صورت رایگان‌ توسط نیروهای پزشک، پرستار و رشته‌های مرتبط به پزشکی انجام می‌شود و افرادی که به عنوان مربی در این کلاس‌ها مشغول به فعالیت هستند؛ از طرف اداره آموزش و پژوهش استان مورد تایید قرار گرفته و قبل از آغاز به کار به عنوان مربی آزمون گرفته شده و کارت مربی‌گیری به این افراد ارائه میشود.

وی ضمن تاکید به تخصیص مربی به هر دوره آموزشی اذعان داشت: آموزش اطفای حریق توسط اداره آتش‌نشانی، آموزش کمک‌های اولیه و سی.پی.آر توسط اورژانس و دانشکده علوم پزشکی آموزش آوار‌برداری و امور مربوط به هلال احمر توسط نیروهای تخصصی این جمعیت انجام می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: دوره‌های آموزش عمومی شامل نحوه برخورد با مصدوم، کمک‌های اولیه، نحوه آتل‌بندی، نحوه قطع خونریزی سی پی آر و اطفا حریق است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.