بیشترین خرید خدمات معلمان/ در کاشان کمبود معلم داریم

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: باید اعلام کنیم که با وجود 325 معلم خرید خدمت در کاشان در کشور رتبه برتر را داریم و این نشان‌دهنده این است که ما در کاشان کمبود معلم داریم.

سید جواد ساداتی‌نژاد به فارس اعلام کرد: تا پایان برنامه ششم بالای 400 هزار معلم کمبود خواهیم داشت، دانشگاه فرهنگیان باید نیروی انسانی آموزش و پرورش را تأمین کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در ۵ سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه تا ۳ هزار نفر کاهش پیدا کرد و اکنون دارد عوارضش را از طریق معلمان خرید خدمت یا مدارس حمایتی نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان در سال جدید 25 هزار دانشجو جذب کرده است عنوان کرد: خواست ما از آموزش و پرورش افزایش ظرفیت برای کاشان است، فعلاً در کاشان مرکز فرهنگیان امام‌خمینی خواهران فعال است که البته با جود یک سری مشکلات باید آن را تقویت کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم واحد برادران را نیز در آران و بیدگل با همت خیرین تأسیس کنیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل یکی از مشکلات مدارس به خصوص در مناطق محروم کشور را بحث سرمایش و گرمایش آن‌‌ها عنوان کرد و افزود: در بودجه 98 تا حدی این مشکل را حل کرده‌ایم و توافقاتی با کمیسیون تلفیق انجام گرفته است، در حوزه‌های مختلف مدارس رایزنی‌هایی برای بهبود صورت گرفته است برای مثال در آسفالت و قیر مدارس از 3 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کرده و در حوزه آموزش و پرورش و علم و فناوری در کمیسیون تلفیق شرایط مطلوبی را تا به امروز داشته است.

ساداتی‌نژاد گفت: در بحث پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و اعتبار برای قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت و حق‌التدریسی‌ها تا به امروز توانسته‌ایم در کمیسیون تلفیق تأمین اعتبار کنیم.

وی افزود: در حوزه دانشگاهی و معاونت علم و فناوری تلاش می‌کنیم شرایط بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کنیم، در سایر بخش‌ها نیز مثل آب یا اقشار کم‌درآمد جامعه نیز تلاش می‌کنیم در سال آینده به خصوص در حوزه معیشت و اقلام اساسی کمترین مشکلات وجود داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.