سرقت گروه نمایشی تهران از نمایش کاشان

«وحیدرضا صادقپور» بازی‌گر و هنرمند طناز کاشانی با انتشار تصویری در اینستاگرام خود، نسبت به سرقت طرح پوستر یکی از نمایش‌هایش توسط یک گروه نمایش در تهران واکنش نشان داد.

صادقپور که در حال حاضر نمایش طنز «داماد خوش‌شانس» را روی صحنه دارد، با اشاره‌ طنز نوشته: «خدا رو شکر به جایی رسیدیم که تئاترهای پایتخت از ما تقلید می‌کنن مو به مو»

نمایش «رام‌کردن مرد سرکش» دی‌ماه ۹۶ در کاشان اجرا شده و پوستر آن چهره «وحیدرضا صادق‌پور» طناب‌پیچ‌شده در حالی که نام و برخی عوامل نمایش در کنار آن نوشته شده، طراحی شده و به نمایش درآمده است.

نمایش «معاینه خانه» که هم‌اکنون در یکی از سالن‌های تهران در حال اجراست، ایده اصلی و عین این پوستر را کپی و به جای سر «وحید صادق‌پور» سر بازیگر نمایش اصلی خودشان را همراه با نام و عوامل آن نوشته است.

فقدان توجه به حقوق مولف و مترجم و ناشر و قانون کپی‌رایت در ایران باعث شده، نتیجه زحمات مجموعه هنرمندان از هر حوزه‌ای به سادگی توسط دیگران مورد سرقت قرار گرفته و با دستکاری مختصر در جایی دیگر عرضه شود.

وحیدرضا صادق‌پور کارشناس حقوق و بازیگر نمایش کاشان بیش از ۲۰ سال سابقه کار نمایشی و عموما در ژانر طنز دارد.سرقت طرح نمایش و بی‌توجهی به کپی رایت

1 نظر
  1. اهورا محبی می گوید

    متاسفم به جای تشکر از بزرگانی چون وحید رضا صادق پور از ایشان شکایت میکنند و او را راهی دادگاه میکنند دوست دارند بگویند همه مردم بد هستند گمراه هستند متاسفم کسی که از جان و دل شادی مردم را میخواهد این چنین شگفت زده میکنند وااسفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.