اجرای اولین دوره طرح بورسیه قرآن پژوهی کشور در کاشان

زهرا مهدی پور: جلسه توجیحی و افتتاحیه‌ی طرح «بورسیه‌ی قرآن پژوهیِ» ستاد قرآن امروز صبح با حضور جمعی از مربیان و معلمان در دارالقرآن آموزش و پرورش برگذار شد.

 

این طرح برای اولین بار است که در کشور با همکاری ستاد قرآن و موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان و موسسه قرآنی تفسیر جوان تهران در سطح شهرستان کاشان برگذار می شود.

 

تاکنون 190 نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند که پس از مصاحبه، 100 نفر از آنان پذیرش می‌شوند.

 

از مزایای ویژه طرح اهدای کتاب‌های تفسیی موسسه قرانی تفسیر جوان به ارزش یک میلیون تومان به کل شرکت کنندگان و اعطای مدرک معتبر با امضای سازمان تبلیغات اسلامی تهران ، موسسه قرآنی تفسیر جوان و ستاد قرآن موسسه ی هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان است.

 

«محمد قنبری» رئیس هیئت مدیر اتحادیه کانون ها، در این جلسه گفت : مذهبی‌های ما در فضای مجازی شرکت ندارند و به طور مثال از 100 کانال تلگرامی پنج کانال مربوط به فضاهای فرهنگی و مذهبی است و این اصلا درست نیست و باید در کانال های تلگرامی فضایی را برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی ایجاد کنیم.

 

«سید رضا واجدی» عضو ستاد قرآن و یکی از اساتید قرآنی گفت: امروز اکثر افراد در تصمیم گیری های زندگی شان به تنها چیزی که توجه ندارند خداست و در زندگی خود خدا را اصل قرار نمی‌دهند.

 

«سعید اکرمی» عضو هیئت مدیره ستاد قرآن گفت : ستاد قرآن در پنج سال اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ی قرآن کریم داشته است که از آن جمله می‌توان به تربیت 456 نفر مربی قرآن در رشته‌های مختلف، برگذاری دوره های تربیت مربی مهد کودک و پیش دبستانی با محوریت جز 30 قرآن و  آموزش اشاره کرد

 

اکرمی گفت :علی رغم فعالیت های بسیار خوبی که موسسات مختلق قرآنی و کانون های فرهنگی در سطح شهرستان دارند ولی هنوز فضای عمومی و ذهنیت عمومی جامعه با قرآن مانوس نیستند و باید بیش از پیش فعال بود و یکی از دلایلی که دانش آموزان علاقه ای برای فرا گیری قرآن نشان نمی دهند، عدم برنامه ریزی صحیح از طرف مسولان است.

چه ضرورتی دارد دانش آموزان در سنین زیر12 سال حتما روخوانی قرآن بلد باشند؟ چرا نقاشی‌های قرآنی، قصص قرآنی، مفاهیم قرآن را در قالب داستان یاد نگیرند؟ باید اساتید به نحوی زیبایی های قرآن را به این افراد آموزش دهند تا خود فرد به فراگیری قرآن و روخوانی .حفظ علاقه پیدا کند و به این راه کشیده شود. ابتدا زیبایی های قرآن و مفاهیم قرآن و راه ها و روش های مختلف آموزش داده شود و فشار و الزامی برای فراگیری روخوانی صورت نگیرد.

 

به گفته  اکرمی بورسیه قرآن پژوهی یعنی اینکه اساتید به صورت رایگان در این دوره های ده گانه شرکت می کنند و بسته های آموزشی که شامل کتب و آثار موسسه قرآنی تفسیر جوان هست  به صورت رایگان تقدیم 100 نفر از شرکت کنندگان که در این طرح شرکت کردن می شود و در قبال این ، اساتید آموزش دیده باید تا 5 سال آینده هر نفر به 500 نفر این دوره ها را آموزش دهند تا به روایت زکات العلم نشره عمل کرده باشند و از این طریق زیبایی قرآن و جدابیت های قرآن را نشر دهند و باعث نشر هرچه بیشتر قرآن کریم در سطح جامعه  و کانون های فرهنگی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.