برگزاری اولین جلسه هم اندیشی و هماهنگی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان

 

اولین جلسه هم اندیشی باشگاه های  کتابخوانی کودک و نوجوان کاشان برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این جلسه که با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش، مدیران مسئول کتابفروشی‌ها و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی برگزار شد، در مورد ثبت و فعالیت‌های باشگاه‌ها و تشکیل دبیرخانه و همچنین تو‌رهای خرید کتاب توضیحاتی ارائه شد.

 

دکتر مصطفی جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت کاشان به عنوان یکی از 5 شهر دوستدار کتاب در کشور و یکی از نامزدهای اصلی پایتخت کتاب ایران در 2 سال گذشته می باشد و مدارس با ایجاد باشگاه کتاب و ثبت آن می توانند به دستیابی کاشان به این جایگاه یاری رسانند.

 

ایشان در ادامه علاوه بر توضیح در مورد فعالیت باشگاه‌های کتاب، به ذکر سخنانی در مورد برنامه‌هایی مانند صبحگاه کتاب در مدارس، معرفی کتاب به دانش آموزان، اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاه‌ها پرداختند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت پرداختن به کتاب باعث دور ماندن دانش آموزان از آسیب های فضای مجازی می شود و با توجه به آسیب پذیر بودن این افراد باید با تهیه کتاب‌های مورد نیاز در هر قشر و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، قدم برداشت.

 

آقای حکیمیان معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش کاشان نیز  ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای طرح‌های مطرح شده گفت می توان از ظرفیت‌های خوبی که در برخی از کتابخانه‌های مدارس شهرستان موجود است، بهره برد.

 

لازم به ذکر است درپایان این جلسه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش کاشان برگزار شد اعضای باشگاه‌ها نظرات خود را ابراز داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.