رزمندگان، دوباره لباس رزم بپوشید

دکتر حمید رضا فهیمی تبار *: سلام بر دل دریایی شما که جلوه گاه عرش رحمانی خداست، دوباره همّتى باید، دوباره باید کفشهای دوران دفاع را به پا کنید و  بازهم باید کمربندها را محکم ببندید.

امروز دشمن، بی صدا بر مردم مظلوم ما از هوا و زمین و دریا حمله کرده است؛ فرشتگان سفید پوش وطن با قامتی استوار، سینه خود را  آماده آماجِ آتشِ بی شعله ى ویروس منحوس کرده اند.

اگر ساکت بمانیم و بی تفاوت در جایگاه تماشاچیان اهل ِحرف فقط به کف افشانی بسنده کنیم، در دادگاه وجدان محکوم و در محکمه الهی جرم ما حتمی است. قرار نیست فرشتگان فرود آیند و یا دنیا برای نجات مردم ما بسیج شوند.

عقل، دانش، همبستگی، صداقت  و استمداد از خدای عقل و علم آفرین راهی است که هم دین و هم تجربه بشری ِما به آن توجه داده است.
بخشی از عمل صالح تابع نیاز زمان است و نیاز زمان را علم می‌شناساند علم می‌گوید تأمین و تجهیز هزاران بیمارستان، راهکار اصلی نیست.
آنچه ضروری است همکاری عموم است؛

اولاً حفاظت از خود، ثانیاً حفاظت از دیگران. پیشگیری قبل از  درمان هزینه کمتری دارد بشرط اینکه این شعار از کتاب و کلاس به سطح خیابان بیاید واین کار سخنوران آگاه و قلم بدستان ِمتعهد به ویژه روحانیون و دانشگاهیان و هنرمندان مسؤل است؛ هرکس که می‌داند باید بداند که دم فروبستن برای فرهنگ‌سازی شعار «پیشگیری بهتر از درمان» غفلت بی جبران است بچه‌های بسیج، دانشجویان با محبت، بچه‌های هیئآت مذهبی، مؤسسات خیریه‌ى عزیز، سرمایه‌هایی هستند که مسئولین، باید برای حضور آنها در صحنه این کارزار ،شرایط را فراهم کنند.

ما می توانیم مواد شوینده، ماسک، توزیع غذا برای افراد ناتوان در خانه‌ها و قوت روزانه کسانی که  کسب و کارشان مختل شده است را تامین کنیم؛ حسینیه‌ها با نظارت مسوولان بهداشتی می‌توانند برای پیشگیری پایگاه توزیع مواد شوینده و بهداشتی بین توده مردم باشند اگر موافقید منتظر دولت و صحبت با این و آن نباشید همین الان این عمل صالح را از منطقه خود شروع کنید.

بسم الله و بالله

 

*عضو هیات علمی دانشگاه کاشان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.