نخستین سمینار شهر امن در کاشان برگزار شد

نخستین سمینار شهر امن در کاشان برگزار شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در این سمینار با ابراز خرسندی از جوانان که به برگزاری چنین برنامه های علمی وکاربردی اهمیت داده اند گفت: باید خود را باتکنیک وعلم روز وفق دهیم تا موفقیت وپیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

علی رسول زاده افزود: بارشد روز افزون جمعیت رشد بزهکاری، حقه بازی، سرقت و…افزایش می یابد اما مساله مهم پیشگیری است که در جامعه به این مهم باید پرداخته شود.

به گفته وی اگر به پرونده های دادگستری هر شهری پرداخته شود بیانگر اشراف مسولان آن شهر است که چگونه شهر را کنترل می کنند.

وی افزود : این یک اصل است که استفاده از امکانات برای ما شهر امن را می سازد.

وی تصریح کرد : چه بخواهیم چه نخواهیم نیاز به فرهنگ سازی دراین زمینه داریم .

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان بااشاره به اهمیت علم وبه کارگیری این فنون در سطح ترافیکی و شهری گفت: شهر کاشان در بین خیلی از شهرهای ایران از امنیت بالایی برخوردار است.

دبیر سمینار شهر امن کاشان نیز مهترین اهداف این برنامه را اشنایی شهروندان از امکانات علمی پیشرفته امنیتی از طریق دوربین های پیشرفته مداربسته در سطح ترافیک شهری ، همراهی بانیروی های مسؤل شهری در جهت جلوگیری و کنترل سرقت ها شهری ،کارگاهی ،گردشگری وفرهنگ سازی در جهت ارتقاء سطح امنیتی، فرهنگ سازی مدیریت زمان در جهت امنیت و کنترل سرمایه گذاران از محیط دانست.

حسین جلوداریان افزود : توسعه در راستای ارتقاع امنیت وارامش در سطح نوین، جلوگیری از اغتشاش واضطراب در سطح شهرومکان های عمومی, ایجاد امنیت در سلسه مراتب شهری از دیگر ارکان مورد بررسی است.

وی امکان ایجاد یک آرامش و امنیت روحی و روانی برای شهروندان و پایه گذاری یک پایگاه امنیتی برای رصد گردشگران در بافت تاریخی را برای این شهر ضروری دانست.

مدیر شرکت فراگستر الکترونیک کاشان گفت:  امروزه شهرها باید توجه بیشتری به حمایت از شهروندان خود داشته باشند.

حسین جلوداریان افزود: واضح است که هر شهروندی با دسترسی آسان به اخبار جهانی، اطلاع از رفتارهای امنیتی خطرناک ، حملات تروریستی در نواحی پرجمعیت ، افزایش آمار تصادفات جاده ای نیاز به سیستمی یکپارچه وهوشمند برای امنیت شهری ، نیازی ضروری است.

وی افزود: اکنون فقط صرف زمان زیاد برای یک مورد مشکوک در یک شهر بزرگ توسط پلیس مطرح نیست، زیرا تعداد زیادی ازشهروندان و مکان های مجهز به سیستم دوربین های مداربسته وجود دارند که باید چک شوند.

 

وی تصریح کرد: در شهرسازی هوشمند وپایدار فعالیتهای شهری مجاز و به کاهش مصرف انرژی و افزایش خودکفایی می انجامد.

به گفته وی ، عملکرد محلات شهری با وجود فناوری های جدید وعلمی ارتقاء یافته است و در ترافیک،حمل ، نقل ، توزیع کالا و خدمات تاثیر مثبت و با مصرف انرژی کمتر را به همراه دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.