چون مکان تخریب‌شده فاقد ارزش تاریخی بود از میراث استعلام نکردیم

سرپرست اداره اوقاف کاشان در واکنش به تخریب بنای تاریخی «قدمگاه علی»، به کاشان نیوز گفته: محلی که گفته می‌شود دارای ارزش تاریخی است دست‌نخورده و سالم است و شهرداری به درخواست اوقاف فقط اقدام به تسطیح بقایای تخریب‌شده ساختمان‌های ویران‌شده اطراف بقعه کرده است.

«مهدی حافظیان» با اظهار این مهم که این مکان توسط مهاجرین جنگ در سال‌های اخیر ساخته‌شده بود و به دلیل نزولات جوی و گذشت زمان تخریب‌شده بود، تصریح کرد: که این مکان محل تجمع تعدادی معتاد شده بود و اهالی محل مکرراً با شکایت از تجمع آن‌ها و وجود عقرب و حیوانات موذی در این مکان درخواست سروسامان دادن به این محل را داشتند که البته با این اقدام حریمی هم برای بقعه که می‌گویند تاریخی است ایجادشده است.

حافظیان گفت: تخریب این‌جا قبلاً دستور دادستان را داشته است و چون ارزش تاریخی نداشت از میراث استعلامی به عمل نیاوردیم.

در عین حال کاشان نیوز از قول یک مقام آگاه در میراث فرهنگی نوشته: قسمتی که تخریب‌شده است متعلق به دوره قاجار و قسمتی از بقعه که البته مصون از خسارت نمانده و هنوز باقی‌ است متعلق به دوره ایلخانیان است.

وی که نخواست نامش فاش شود گفت: دو سال قبل به‌اتفاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدیدی از محل داشتیم تا این مکان که دارای قدمت و سلامت قابل قبولی بود به‌عنوان اداره ارشاد کاشان مورداستفاده قرار گیرد.

بااین‌همه مهم‌ترین سؤال بدون پاسخ باقی‌مانده است که چرا این اقدام در شب صورت گرفته است؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.