تذکر قانونی پورتال خبری کاشان، به اداره فرهنگ و ارشاد

پورتال خبری کاشان نسبت به سکوت اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان در برابر انتشار غیرقانونیِ برخی از ویژه نامه روزنامه های سراسری انتقاد کرد.

 

این پایگاه خبری روز سه شنبه با انتشار ماده 4 آیین نامه اجرای قانون مطبوعات کشور، به اداره کاشان نسبت به نهادینه شدن فعالیت های غیر قانونی در این شهرستان هشدار داد.

 

متن کامل این یادداشت پورتال خبری کاشان بدین شرح است:

 

روز گذشته ویژه نامه یک روزنانه خارج از ضمیمه روزنامه مطبوعه در حاشیه جلسه شورای اداری کاشان در دانشگاه کاشان توزیع شد.

 

این ویژه نامه در حالی در تیراژ بالا در حاشیه ششمین جلسه شورای اداری کاشان که خانم ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور میهمان ویژه آن بود توزیع شد که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در جلسه شورای اداری حضور داشت.

 

توزیع ویژه نامه غیر قانونی مذکور خیلی رسمی و روی میزی که ابتدای درب خروجی سالن برگزاری جلسه شورای اداری قرار داده شده بود توزیع شد.

 

قانون گریزی و تخلفات در توزیع ویژه نامه در کاشان تبدیل به عادت شده و هر از گاهی شاهد چنین تخلفاتی بوده و هستیم و اداره فرهنگ و ارشاد کاشان هم انگار خواب است.

 

چاپ و انتشار ويژه نامه براساس قوانين مطبوعات در تمامي شهرستان ها مرسوم است اما براي توزيع ويژه نامه ها قوانيني است كه عدم توجه به قوانين تخلف محسوب مي شود.

 

نظارت بركار مطبوعات در شهرستان ها بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي است و شناسايي تخلفات توزيع ويژه نامه ها نيز يكي از مواردي است كه اين اداره متولي آن است.

 

توزيع ويژه نامه هاي شهرستان آن هم خارج از ضميمه روزنامه بر اساس ماده ٤ آئين نامه اجرای قانون مطبوعات کشور تخلف محسوب مي شود و هر ويژه نامه اي بايد همراه با روزنامه آن توزيع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.