هزینه تعلل تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا را دوباره مردم می‌پردازند؟

اطلاعیه هیات‌ها یکی پس از دیگری صادر می‌شود. اطلاعیه‌هایی که با اشاره به نظر متخصصان بر لزوم جلوگیری از تشکیل اجتماعات و ضرورت حفظ سلامتی عزاداران حسینی، مراسم سوگواری حضوری سید و سالار شهیدان را تعطیل، و بر مصرف نذورات مردمی در امور عام المنفعه و خیریه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم تاکید کرده اند.

 

از سوی دیگر، برخی دیگر از هیئت‌هادر نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برند. بلاتکلیفی ناشی از عدم ابلاغ ضوابط قانونی، پروتکل بهداشتی و شرایط عمومی اماکن جهت برگزاری مراسمهای عزاداری که باعث تشتت و عدم امکان تصمیم گیری شده است.

 

برخی بی توجه به شرایط کنونی، مشغول دعوت از مداح و منبری و هماهنگی با بانی خیر ناهار و شام هستند. بعضی از آنها حتی هشدارها و انذارهای بهداشتی و پزشکی را مشمول مراسم اهلبیت (ع) نمیدانند و در مقام رایزنی و جلب رضایت آن دسته از هیئاتی بر آمده اند که مراسم‌های خود را تعطیل اعلام کرده اند.

 

در میان این معرکه، ستاد مقابله با ویروس کرونا در کاشان به جای پاسخ به شبهات، اعلام مصوبات و ضوابط قانونی و هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی به منظور اقناع مسئولان هیئات، سکوت اختیار کرده است.

 

اگر قرار است ضوابط بهداشتی و قانونی محدود کننده ای تصویب و ابلاغ شود یا اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد شرایط ویژه‌ای و متفاوتی به نسبت سالهای گذشته داشته باشند و…. پیش از برنامه ریزی و تصمیم گیری هیئات باید تدبیری اندیشیده شده و به صورت قانونی به انها ابلاغ شود که بهانه و عذری در اجرای آن، اقامه نشود.

 

وگرنه امکان مدیریت فضای عمومی و کنترل اوضاع از دست این ستاد خارج خواهد شد. امیدواریم هزینه تعلل ستاد مقابله با کرونا را دوباره مردم و کادر پزشکی پرداخت نکنند.

 

@meshkatonline_ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.