1500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در کاشان کشف و معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف، جمع‌آوری و معدوم‌سازی1500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط واحد بهداشت محیط مرکز امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیردکتر سید ضا مروجی گفت: مواد غذایی –آشامیدنی فاسد و تاریخ گذشته از یکی از انبارهای مواد غذایی شهرستان کاشان معدوم و متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر مروجی، از عموم مردم و همشهریان گرامی خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروش‌گاه‌های محصولات دارای مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد متشکله، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید تهیه و خریداری نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را سریعا به سامانه 190 بهداشت اعلام و گزارش نمایند.

سا‌ل‌هاست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در کاشان و سایر شهرستان‌های ایران از کشف و معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد، غیر بهداشتی، تاریخ مصرف گذشته، غیر مجاز و … که مستقیما سلامت مردم را در خطر قرار می‌دهند خبر می‌دهند.

در همه خبرها هم اشاره می‌شود که متخلف یا متخلفین به مراجع قضایی معرفی و محل کسب‌شان هم پلمب شد.

اما هیچ اشاره‌ای به نام یا آدرس فروشگاه یا کارگاه متخلف نمی‌شود. این علاوه بر آن‌که می‌تواند تولیدکننده استرس روانی در جامعه و قابل‌تعمیم به فروش‌گاه‌هایی که منصفانه به مردم خدمت می‌کنند باشد، هیچ‌گونه اهرم فشار یا ضمانت اجرایی هم برای این‌که از میزان این تخلفات کاسته شود به دنبال ندارد.

تصور کنیم اگر این بازی‌کنندگان با سلامت مردم و کسانی که درآمد خود را بر فروش مواد فاسد به شهروندان قرارداده‌اند، اگر می‌دانستند که به محض کشف تخلف نام و آدرس محل کسبشان در رسانه‌ها درج می‌شود چه ضمانت قویی برای کاهش این‌گونه جرایم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.