آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از آغاز ثبت نام دهمین دوره اعتکاف دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.
حجت الاسلام روحانی  با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم (ص)  که هر کس یک روز را به منظور کسب عنایت الهی و به نیت قرب خدا اعتکاف کند خداوند بین او و آتش سه خندق ایجاد می کند که فاصله هر یک تا دیگری بیش از مسافت بین زمین و آسمان است اظهار داشت: قران کریم بر سنت حسنه اعتکاف که محبوب انبیاء و اولیاء بوده تأکید کرده، ماده “عکف” نه بار در قران به کار رفته است.
مسئول دفتر نهاد رهبری بیان داشت: اعتکاف یکی از سنت های حسنه و مستحبات اسلامی است، این سنت مبارک در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته، در جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این عبادت حالت فراگیر و عمومی نداشت در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون به ویژه طلاب و دانشجویان متداول گردیده است
.
وی با بیان اینکه اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلت هاست افزود: اعتکاف تلاشی است برای اینکه انسان های فرو رفته در غرقاب روزمرگی از فضای پر التهاب روزانه به سوی خویش و خدای خویش باز گردند.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است خاطر نشان کرد: بی جهت نیست که شخص رسول الله (ص) پس از هجرت همه ساله دهه اول یا دوم و گاه هر دو دهه و در سالهای آخر زندگی به طور منظم دهه سوم ماه رمضان را به اعتکاف می پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه مکان اعتکاف طبق فرمایش امام صادق(ع) مسجد الحرام و مسجد الرسول یا در مسجد جامع امکان پذیر است افزود: مسجد دانشگاه برای مجموعه دانشگاهیان که از اقشار مختلف شهروندان می باشند حکم مسجد جامع دارد و برهمین جهت مقام معظم رهبری اعتکاف در مسجد دانشگاه را اجازه داده اند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در ادامه افزود: ظرفیت برای حضور ثبت نام کنندگان در این مراسم 300نفر می باشد که برای تعداد 200نفر دختر و 100 نفر پسر برنامه ریزی شده است.
لازم به ذکر است مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه 22فروردین سال 96 مصادف با 13 رجب 1438در مسجد دانشگاه کاشان آغاز می شود. علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مراسم اعتکاف از تاریخ 10 الی 25 اسفند ماه سال جاری با مراجعه به پورتال دانشجویی پویا، قسمت مالی، بخش پرداخت الکترونیک، ثبت نام نمایند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.