دکتر سعید نمکی به‌عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی شد

رئیس‌جمهور در نامه‌ابی به رئیس مجلس، دکتر سعید نمکی، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کاشان را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی به مجلس معرفی کرد.

به گزارش گزارش آنلاین در کارنامه سعید نمکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به چشم می‌خورد.

جلسه رأی اعتماد به «سعید نمکی» هفته آینده برگزار خواهد شد. نمکی روز ۱۳ دی‌‌ماه به دستور روحانی سرپرست این وزارت‌خانه شد و اکنون در صورت اخذ رأی اعتماد از سوی مجلس جانشین «حسن قاضی‌زاده هاشمی» خواهد شد که در در اعتراض به کاهش بودجه سلامت از سمت خود استعفا داد.

دکتر سعید نمکی دکتری داروسازی و متخصص ایمونولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در دوره وزارت هاشمی گلپایگانی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره سازندگی معاون بهداشتی وزیر بهداشت و در سال‌های ۶۶ تا ۷۰ هم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده‌است.

نمکی پیش از سرپرستی وزارت بهداشت، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود، و پیش از معاون‌شدن در سازمان برنامه و بودجه، معاون محیط‌ طبیعی سازمان محیط ‌زیست نیز بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی امضاء کنندهٔ تفاهم‌نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد.

دکتر سعید نمکی جزء نخستین مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان است و زمانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود که این دانشگاه دانشکده پزشکی و در حال تجهیز بود.

پس از انقلاب اسلامی، حسین محلوجی به عنوان دولت‌مردی کاشانی، در دو کابینه هاشمی رفسنجانیعهده‌دار سمت وزارت معادن و فلزات بود و اکنون پس از ۲۱ سال، یک چهره کاشانی دیگر در آستانه‌ی وزارت قرار گرفته است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.