پای شورای شهر کاشان به «پایتخت کتاب» باز شد

 

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان موضوع نامزدی کاشان برای کسب عنوان «پایتخت کتاب» را در حضور برخی از مدیران فرهنگی و فعالان این حوزه بررسی کرد.

 

این نشست با حضور رئیس و اعضای شورا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و برخی از فعالان این حوزه برگزار شد.

 

اعضای حاضر در این نشست راهکارهای ارتقای میزان مطالعه شهرستان و شیوه‌های افزایش ظرفیت‌های لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب را بررسی کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورای با اشاره به اهمیت عنوان پایتخت کتاب برای منطقه گفت: تلاش‌های فراوانی برای نامزدی کاشان به عنوان یکی از شهرهای کاندیدا برای کسب این جایگاه انجام شده و البته تمهیدات گسترده دیگری نیز باید در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

 

«جواد حاجی قدیری» با اشاره به تجربه سه ساله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در رقابت کسب عنوان پایتخت کتاب خاطرنشان کرد: باید بر اساس شرایط و انتظارات، ارائه ایده هایی نو و عملیاتی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه امری ضروری به نظر می‌رسد که با رشد شاخص‌های کتابخوانی می تواند موقعیت کاشان را در رسیدن به جایگاه پایتخت کشور بیش از پیش بهبود بخشد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این جلسه، ایجاد کارگروه کتاب و کتابخوانی و راه اندازی مجتمع فرهنگی شهر با محوریت کتاب را به عنوان برخی از اقدامات این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه ذکر کرد.

 

«مجتبی رضازاده »همچنین از زنگ مطالعه ویژه کارکنان، استندهای کتاب نیم ساعته، سلسله نشست‌های یک کتاب یک نویسنده، اهدای کتاب به سخنرانان و افراد موثر در شهر، معرفی کتاب به دانش آموزان، نقد کتاب، اجرای مسابقات کتابخوانی و غیره به عنوان برخی از  طرح‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در زمینه ترویج کتابخوانی و موضوع پایتخت کتاب برشمرد.

 

«منیره عسگرنژاد» مشاور امور بانوان شورا و دبیر جایزه فرهنگی-هنری سیلک نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون این جایزه معتبر که با محوریت کتاب و برای دومین دوره در سال جاری با موضوعات شعر و داستان برگزار می شود ارائه کرد.

 

«مصطفی جوادی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برخی طرح‌های ارائه شده در زمینه پایتخت کتاب نظیر «صبح‌گاه کتاب»، «زنگ کتاب پدرها و مادرها» و «تعویض کتاب در نمازجمعه»، ضرورت تعامل سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها را در این موضوع خواستار شد.

 

در این جلسه «مجتبی رضازاده» به عنوان نماینده تام الاختیار شهردار کاشان در موضوع پایتخت کتاب معرفی شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.