توافق بر سر «استان کاشان»

دو هفته از برگزاری نشست احزاب و تشکلهای سیاسی شهرستان کاشان و تصمیم آنها برای ارسال میثاق‌نامه مشترک با موضوع «استان کاشان» به «حسن روحانی» می‌گذرد. «علی‌رضا باغبانی» عضو کیمته پنج نفره تنظیم این میثاق نامه می‌گوید احزاب برای استان شدن کاشان متحدند.

 

درخواست استان شدن کاشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توسط مردم منطقه تکرار شده و کاشانی‌ها از هر فرصتی برای مطرح کردن آن استفاده کرده‌اند.

 

نشست روز شنبۀ ( 95/5/30 ) احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان که با حضور «عباس‌علی قپانی‌پور» معاون سیاسی فرمانداری کاشان، در سالن جلسات این فرمانداری تشکیل شد، فرصتی را ایجاد کرد تا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کاشان کمی از فضای اختلاف‌های فکری و تضادهای سیاسی فاصله بگیرند، دست در دست هم بگذارند و برای استان شدن کاشان تلاش کنند.

 

«سید اصغر خادم»،«علی فلاحیان»، «علیرضا باغبانی»، «صادق صدقگو» و «محمد علی خرمی»  به نمایندگی از همه گروه‌های سیاسی مسئولیت نگارش این میثاق نامه را برعهده گرفتند.

 

باغبانی از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیته در چند روز آینده خبر می‌دهد. او تصمیم گروه‌های سیاسی شهرستان را «مثبت» ارزیابی می‌کند و می‌گوید  به عنوان عضوی از جامعه اسلامی مهندسین کاشان، برای تحقق این خواسته مردم شهرستان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و در این مسیر دست در دست سایر جریانات سیاسی می‌گذارد.

 

باغبانی می گوید کاشان ازجمله معدود شهرهای کشور است که در آن هم‌ردیف بامرکز، جریانات واحزاب سیاسی، دفتر و یا نمایندگی دارند. او معتقد است که وحدت گروه‌های مختلف در یک موضوع خاص، تاثیر بسیار زیادی در تایید این موضوع در مراکز قدرت مرکز دارد.

 

میثاق‌نامه تنظیم شده توسط این گروه پس از تایید نهایی توسط احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان کاشان برای رئیس جمهور ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.