تیم «کی روش» نظم تیمی خوبی دارد

«محمد رضا پرکاس» مربی و آنالیزور ایرانی که مدرک حرفه‌ای از اتحادیه فوتبال اروپا دارد معتقد است تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ازبکستان پرسینگ خوبی را اجرا کرده و همین موضوع باعث توپگیری های موفق ملی پوشان ایران شده است.

 

پرکاس در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: اگر بخواهیم به طور کلی به بازی نگاه کنیم باید گفت، ایران با همان شیوه 1-3-2-4 خودش بازی را آغاز کرد و به خوبی توانست حریف را کنترل کند. تیم ایران در نیمه اول به پرس از جلو پرداخت و اجازه نداد حریف شانسی برای حمله کردن داشته باشد. به نظرم دوندگی و جاگیری خوب از جانب بازیکنان تیم کشورمان، در اجرای کار دفاع از جلو نقش مهمی داشت. پرس در زمین حریف باعث شد ما توپگیری های زیادی داشته باشیم و بتوانیم حملات سریع را انجام دهیم.

 

پرکاس در ادامه گفت: قبل از بازی هم گفته بودم که ما از طریق ارسال می‌توانیم به گل برسیم و البته این ارسال ها نباید بلند باشند بلکه ارسال‌های تندوتیز و نیمه بلند می‌تواند دروازه ازبک‌ها را باز کند. که همینطور هم شد و ما توانستیم از این طریق به گل برسیم. اما به اعتقادم بعد از گل تیم ما به خاطر نداشتن بازیگردان دچار مشکل شد. شما بعد از زدن گل اول باید بتوانید بازی را کنترل کنید و برای زدن گل های بعدی برنامه ریزی کنید.

 

مربی بین المللی کشورمان اضافه کرد: در نیمه دوم به خاطر همین ما نتوانستیم حفظ توپ خوبی داشته باشیم. حریف را پرس می‌کردیم و صاحب توپ می‌شدیم اما چون بازیساز نداشتیم، طبیعتا طرح و برنامه ای برای استفاده از مالکیت توپ هم وجود نداشت. به همین خاطر توپ را به راحتی به ازبک ها می‌دادیم و این باعث شد تا تقریبا 20دقیقه زیرفشار حریف قرار بگیریم. آن‌ها توپ را به کناره ها می‌بردند و از آنجا اقدام به سانتر می‌کردند اما چون این سانترها بی هدف بود، ثمری برایشان نداشت وعلت این امر هم به اعتقاد من خروج احمدف از زمین بود. در ادامه، تعویض ها توازن را به تیم ما برگرداند و دیدیم که در اواخر نیمه دوم شرایط بهتری پیدا کردیم. حضور آزمون، جهانبخش و تیموریان باعث شد روند حرکتی بهتری را در هنگام تصاحب توپ بگیریم. مخصوصا اینکه با آمدن تیموریان میانه ما بالانس شد و توانست کنترل زمین را در اختیار بگیرد.

 

پرکاس در مورد نقطه قوت تیم کی‌روشگفت: نظم تیمی و اجرای پرسینگ پرقدرت موضوعی است که می‌توان آن را نقطه قوت مردان کی‌روش نامید. کل تیم ما با هم عقب و جلو می‌رفت و فاصله خطوط به خوبی حفظ می‌شد. فشردگی منظم و دقیقی را داشتیم که فضاها را بسته نگه می‌داشت و باعث شد خلاقیت را از حریف بگیریم.

 

آنالیزور برجسته ایرانی- آلمانی، در پایان و در خصوص انتخاب بهترین بازیکن گفت: کل تیم ایران روز خوبی را پشت سر گذاشت. در جناحین دوندگی بازیکنان کاملا به چشم می‌آمد. ضمن اینکه نفرات میانی هم با جنگندگی در زمین باعث شدند فضاها به خوبی بسته شود. اما به اعتقاد من «مسعودشجاعی» یکی از روزهای خوبش را پشت سر گذاشت و همینطور «حاج صفی». ضمن اینکه «پورعلی‌گنجی» و «حسینی» هم استحکام زیادی به خط دفاعی ما دادند تا حریف عملا شانسی برای رسیدن به گل نداشته باشد. در کل ایران به هدف خودش رسید و توانست به سه امتیاز مهم در خانه ازبکستان کسب کند و به سرگروهی برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.