آغاز فاز مطالعاتی مقام سازی صخره‌های آبشار نیاسر

طرح مطالعاتی مقاوم سازی صخره های جنب آبشار نیاسر با هدف تامین امنیت جانی ساکنین و گردشگران با همکاری شهرداری این شهر و اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان آغاز شد.

شهردار نیاسر با اعلام این خبر گفت: متاسفانه صخره های مجاور آبشار در قسمت تحتانی ساختمان کوشک وضعیت مناسبی ندارد. شهرداری نیز بارها برای این موضوع اقدام کرده است؛ به عنوان نمونه سال ۱۳۸۷ با مشاور نیز قرارداد نوشته شد ولی طرح معماری تهیه شده از طرف مشاور با مخالفت اداره میراث فرهنگی و گردشگری روبرو شدیم که موضوع بی‌نتیجه ماند.

«احسان کوزه‌گر» ادامه داد: استاندار در سفر اخیر خود به کاشان در سال ۱۴۰۱ از نزدیک از وضعیت آبشار نیاسر و خطرات احتمالی ناشی از ریزش صخره ها بازدید کردند و دستور پیگیری آن را صادر نمودند. از آنجا که اداره میراث فرهنگی و گردشگری از جنبه تاریخی خود را متولی این اثر می‌داند قرار شد این اداره پیگیری انجام بخش مطالعاتی طرح به لحاظ معماری و سازه باشد.

وی افزود: جلسه مشترکی با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان و مشاور پیشنهادی این اداره در شهرداری نیاسر برگزار شد و به زودی طرح مطالعاتی آغاز می‌شود.

کوزه‌گر تصریح کرد: آبشار نیاسر یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر منطقه کاشان است که در سال، بیش از چهار میلیون گردشگر و بازدید کننده دارد ولی متاسفانه خطر تخریب صخره های مجاور به شدت آن را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: شهرداری همه توان خود را برای حفظ آبشار و ساختمان تاریخی کوشک به کار می‌بندد و امیدواریم با پیگیری که از طرف استاندار انجام می شود و تدبیر و جدیدتی که در رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سراغ داریم، به زودی طرح مطالعاتی و اجرایی تهیه و وارد فاز اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.